Un tânăr care voia să se facă preot s-a răzgândit şi s-a apucat de afaceri cu covoare: „Nu a fost pentru mine“

0
9581

Marin Costin este un tânăr care încă nu a împlinit 28 de ani încă, dar care se poate considera un om împlinit prin ceea ce face şi prin familia pe care o are. Bineînţeles, până a ajunge la starea de bine pe care o are acum a trecut prin câteva etape ale vieţii, pe care nu le vede însă ca un eşec, cu lecţiile necesare pentru a învăţa ce i se potriveşte cel mai bine.

Marin a început în viaţă cu un gând, gând ce l-a dus în clasa a IX-a pe băncile profilului de teologie ortodoxă de la un liceu din Satu Mare. Timp de patru ani de zile, a învăţat Noul şi Vechiul Testament, scripturile, greaca, latina şi alte materii. Totuşi, la un moment dat Marin a decis să renunţe.

„Nu a fost de mine, pur şi simplu nu am simţit acel ceva de care aveam nevoie ca să îmbrac haina aia. Sunt om, sunt păcătos, mi-a plăcut viaţa mai mult decât regulile bisericeşti. Decât să fiu un preot păcătos care una să zic şi alta să fac, am preferat să caut să fac altceva”, declară Marin, mândru că nu s-a minţit singur în viaţă şi nu a făcut în continuare teologia doar de dragul de a fi făcută.

Momentul terminării liceului a fost unul de totală debusolare, dar fiind faptul că informaţiile acumulate în cei patru ani nu i-au fost de prea mare ajutor. A luat la pas ţările străine. A muncit ce a găsit, a schimbat domeniile şi locurile de muncă, dar parcă nu îşi găsea locul. Ceva tot îi lipsea şi nici una din meseriile avute nu l-a făcut să simtă că acolo vrea să se oprească.

Covoarele pentru copii sunt mereu la căutare – foto: Adrian Caraba

Se pare că destinul lui era în altă parte şi l-a găsit când a întâlnit-o pe soţia sa. Odată cu aceasta a găsit şi domeniul care să îl atragă suficient pentru a face un stil de viaţă. Covoarele. Acest domeniu, cu tot ce aducea el nou l-a atras pe Marin, care a decis să se implice în afacerea socrilor săi, să o extindă şi să o ducă la un alt nivel. Acum Marin îşi întreţine familia din vânzarea de covoare.

„Am clienţi care vin o dată la patru luni şi îşi schimbă covorul. Numai la mine vin, ei zic că nu au cumpărat niciodată covoare din altă parte. Şi nu le schimbă pentru că nu mai sunt bune sau nu le plac, le schimbă pentru că mereu apare ceva nou sau mereu schimbă ei ceva prin casă şi doresc să aducă un aer nou în casă, să aibă o altă culoare vie în casă. Vin şi cumpără covor din alt material, altă textură, altă culoare”.

 

Covoarele nu se demodează niciodată şi toate modele din 1990 se vând încă bine – foto: Adrian Caraba

„Ideea e că aici, la covoare, nu există modă. Aici trebuie să îi placă omului, să i se potrivească lui cu mobila, dar mai ales ideile lui şi să fie plăcut la ochi. Covorul nu îl cumpără nimeni să îl arate cuiva, îl cumpără să îl pună în casă pe jos şi să îl vadă el zi de zi, nu alţii. De aceea aici moda nu se prea schimbă, apar doar lucruri noi, dar nu iese nimic din modă, totul se păstrează.”, povesteşte Marin mândru că a ales un domeniu care va merge mereu.

În prezent acestaare douămagazine, unul în galeria Complexului Comercial Auchan și unul în Carei și chiar dacă ar putea sta doar să supravegheze vânzările și să se ocupe de aprovizionare, Marin preferă să fie acolo, între covoare și oameni, să simtă ceea ce își doresc clienții, să discute cu ei și să rămână mereu în contact cu clientul.

Acesta consideră că din acest domeniu va reuşi să îşi întreţină mereu familia, pentru că niciodată covoarele nu se vor demoda, fie ele mai mici sau mai mari, oamenii vor dori mereu să aibă un covor în casă. Marin povesteşte că nu s-ar întoarce la teologie şi nu regretă deloc alegerea luată, chiar dacă viaţa mohanală i-ar fi adus beneficii materiale probabil mai mari, acesta nu consideră că ar fi simţit aceeaşi satisfacţie.

 

Comments

comments

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *