SEO si SMO, o nouă metodă de a promova o afacere de succes

0
648

Noile tehnologii evolueaăa rapid, pe zi ce trece. O afacere de durată este acum în strânsă legatură cu rețelele sociale, site-urile și portalurile web dar și cu un om care face toate acestea și asigură o vizibilitate a celor menționate mai sus. Bineînțeles să nu ignorăm nici reclama platită la televiziuni, radio sau ziar. Încă aduce o pondere mare de clienți acest gen de publicitate. În ultimii ani cei care vor să își dezvolte o afacere au apelat încă de la deschiderea ei la un consultant SEO. Ce înseamna asta vom afla dintr-un interviu cu Bogdan Tincu, unul dintre consultanții pe probleme de Social Media și optimizare pe marile motoare de căutare ca și Google, Yahoo și Bing.

Perioada de instruire a făcut-o la Londra, unde a lucrat cu branduri precum Bohemian Dreams, Doors4UK, Tapco sau Smooties. Încercăm să aflăm azi importanța SEO (search engine optimization) și SMO (social media optimization).

Ce înseamnă SEO și de ce ar trebui cineva să apeleze la un asemenea serviciu?

Putem spune că SEO este ceva adițional adus afacerii tale, adică ceva fără de care, în ani, afacerea ta poate să scârțâie. Trăim în era Google, când oricine caută ceva, apelează la acest motor de căutare. Să presupunem că ai o afacere cu ouă de prepelițe. Fără optimizare probabil, din 100 de oameni care caută aceste cuvinte, 100 vor alege alt producător pentru că tu nu apari pe prima pagină în rezultatele oferite de Google. Deci, lumea ar trebui să apeleze la un consultant SEO pentru a primi un mare plus de vizibilitate, accesări ale site-ului și implicit un plus de clienți și bani.

Se poate face SEO fără o pregătire de specialitate în domenii?

Dacă vreți să fiu superficial o să zic că da. Dacă vreți să vorbesc din punct de vedere al profesionalismului, clar că nu se poate. Dacă ar fi totul așa de ușor, ar face toată lumea și toți ar fi pe prima pagină pe Google și la un moment dat ar intervenii o concurență neloială între nișe. Și nu e vorba că ai nevoie de pregătire multă, ai nevoie de experiență, exact ca și la condus, după 30 de ani de condus ai experiență dar tot timpul mai ai de învățat. Exact așa e și în optimizare, zilnic trebuie să progresezi.

14360297_547693075425301_1310604517_o

Cât timp alocă pe lună, un webmaster unui site pentru optimizare SEO?

Aici depinde de stadiul proiectului, de cuvintele cheie care trebuie urcate în căutări și de nișa abordată de site. O medie am putea spune că de la 20 de ore la 100 de ore în cazul unui proiect de amploare. Practic, la orice proiect trebuie lucrat cu atenție zilnic. Nu există proiecte la care lucrezi o zi și stai restul lunii.

Care sunt costurile acestui serviciu?

Când vorbim de costuri trebuie să ne gândim în primul rând la piața care ne adresăm. Nu vor fi aceleași costuri pentru un site care își dorește vizibilitate doar pentru România sau un site din Dubai care vrea vizibilitate mondială. Orientativ costurile lunare încep de la 300 de lei și ajung în cazul proiectelor mari la 4500-5000 de lei, în toate cazurile este inclus și SMO.

Ce inseamnă SMO?

SMO înseamna (social media optimization) adică, optimizare postărilor, textelor, imaginilor pe marile rețele de socializare ca și Facebook sau Google+. Astfel, în texte se introduc cuvinte cheie și alte elemente care ajută la o vizibilitatea bună a produsului și site-ului clientului. Legătura dintre site și rețelele de socializare este una foarte importantă pentru că pe locul 3 în pasii SEO se află chiar SMO.

Cum văd românii această nou metodă de promovare?

Nu sunt surprins deloc să văd că românii sunt foarte deschiși și încrezători în așa ceva. Avem clienți din România foarte bine informați și când ne întâlnim să le dăm o ofertă știu ce să ceară și au habar ce înseamnă SEO. Astfel putem să le demonstrăm profesionalismul și implicarea noastră în fiecare lună de la rezultat la rezultat.

Vedem deci, că unele tehnici noi sunt bine venite și în România și chiar foarte cerute, asta pentru că în ultimii ani mediul de afaceri și nu numai, s-a educat în acest spirit al tehnologizării. Bineînțeles este important să nu facem nimic pe cont propriu și de fiecare dată să cerem sfaturi de la cei în măsură să o facă, pentru că ceva făcut greșit în acest domeniu îți poate trage mult în jos afacerea și implicit tot ce ține de ea.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *