OPINIE! Black Friday și sătmărenii cu funcții…vai de promovarea noastră

0
833

Să fim bine înțeleși de la bun început. Pentru mine BlackFriday e doar un mecanism psihologic de a-i face pe unii să cumpere. Metoda e simplă, îi faci poftă acum și îl lași să cumpere mai târziu. Metoda seamănă izbitor de mult cu ceea ce folosesc vânzătorii de jucării. În perioada sărbătorilor,în cauză Black Friday, pun pe stoc câteva produse căutate, de top, cu care doar le fac „poftă” copiilor, dar sunt insuficiente pentru a satisface cererea.

Pentru că nu mai prind acel produs, părinții le cumpără copiilor ceva asemănător, cu promisiunea că vor achiziționa și produsul dorit atunci când va apărea. Și în ianuarie, surpriză, apare din nou jucăria mult dorită, iar părinții o cumpără, că nu ai cum să nu îți ți promisiunea față de un copil. De aceea în perioada de după Crăciun magazinele de jucării înregistrează vânzări sensibil la fel de consistente ca înaintea Crăciunului.

Cam la fel și de Black Friday. Magazinele îți fac poftă cu niște produse, pentru care te lasă să te lupți animalic și să te trezești cu noaptea în cap ca mai târziu să ți le poată vinde la prețul dorit. De ce se introduc deBlackFriday doar părți din stocuri și nu stocul întreg dintr-un produs? Ca să aibă ce să îți vândă și mâine, la preț întreg. Și știm cum e omul, prin construcție, nu știe să piardă și nu acceptă să nu obțină ceea ce își dorește, astfel că nu va accepta că altcineva a dat click mai repede ca el și a luat produsul, așa că va accepta să îl ia și a doua zi, chiar dacă la preț dublu, doar să îl aibă.

Și când spun preț dublu sunt modest, pentru că magazinele fac profit inclusiv din vânzarea la prețul de BlackFriday. La toate acestea se adaugă faptul că dacă ai reușit totuși să îți iei un produs, ai nevoie și de accesorii conexe, pe care precis nu le mai iei de BlackFriday și pentru care oricum revii la cumpărături. Astfel te-au făcut clientul lor pe mai târziu.

Dar esența acestei opinii este alta. De ce la nivel de Satu Mare nu s-a gândit nimeni la folosirea acestui mecanism psihologic de atragere a lumea să cumpere? Ce să cumpere? Abonamente la teatru, abonamente la filarmonică, bilete la evenimentele organizate de G.M. Zamfirescu, abonamente de parcare pe anul 2017, cu plata in avans. Există prea mult public la aceste instituții încât nu e nevoie de nici o strategie de a strânge fonduri? Dacă printr-o promoție de Black Friday se vindeau la un sfert de preț 10 abonamente la fiecare instituție, iar anul viitor din cei 10 sătmăreni doar unul singur își lua abonament la preț întreg, era deja un câștig. Fără să ne bazăm că ar fi fost câțiva orgolioși care dacă nu ar fi prins bilet la preț de BlackFriday, ar fi luat unul la preț întreg – aici nu fac referire la abonamentele de parcare. Oricum nicăieri evenimentele nu sunt cu casele de bilete închise, deci chiar și la preț redus, fondurile aduse sunt un plus și nu o cheltuială.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ