OPINIE!!! Ce n-am înțeles de la noul manager de spital: da pacienții, pacienții vă interesează?

0
7408

Azi l-am cunoscut pe noul manager de spital. Nimic WOW, un om plin de emoție în fața presei despre a cărui viață personală am aflat mai multe decât mi-aș fi dorit. Chiar nu mă interesa de soția lui, de cum și-a vândut cabinetul medical ca să își facă o casă, de fiica medic în Anglia și nici de cealaltă jurist pe undeva pe lângă Cluj. Nici faptul că a făcut accident zilele trecute sau că va face naveta SM-CJ nu mă interesează. Atunci când am un om reprezentativ dintr-un domeniu, mă interesează să aflu despre ce planuri are în domeniul respectiv și cu ce e mai bun decât cel pe care îl înlocuiește. Dat fiind faptul că vechiul manager a fost oarecum demis, dar mai subtil și elegant, înseamnă că ceva nu a mers bine și noul manager are obligația de a remedia.

Să stabilim o treabă de la început, nu am fost susținătorul Marcelei Papici, vechiul manager al spitalului, având chiar episoade în care, din diferențele de viziune, am avut discuții telefonice, poate chiar aprinse, după apariția unui material care o avea în prim plan. Nu sunt eu în măsură să îi analizez activitatea, dar pot să spun că moartea unor pacienți și indiferența unor doctori au stat la baza demiterii acesteia și indiferent cum se numea managerul, din ce partid provenea, tot demis era. Protestele care au avut loc, online sau offline, au pornit de la lipsa de reacție și dezinteresul medicilor și s-au dirijat, încetul cu încetul către manager, ajungând-se în punctul acesta. Nu sunt în măsură să afirm că acesta a fost scopul de la bun început sau nu, pentru că încă sunt suficient de naiv să cred că oamenii nu ar profita de moartea unui om ca să își ducă la capăt unele planuri. Dar nu pot nici să bag mână în foc, totuși.

Revenind, Marcela Papici a fost demisă având la bază aceste scandaluri și bineînțeles, apartenența politică, cea care a cântărit cel mai greu. Totuși, după plecarea ei, sistemul a rămas la fel, medicii sunt aceeiași, situațiile neplăcute pentru pacienți sunt neschimbate, oamenii intră tot cu teamă în spital, ca nu cumva să plece de acolo mai bolnavi. Ei bine, atunci când am auzit de schimbarea managerului, mai ales că este vorba de un nou manager medic de profesie, speram să aud de la acest un plan de a crește calitatea serviciilor pentru pacienți, un plan de a motiva medicii să își dea mai mult interesul pentru pacienți, un plan pentru a evita cât mai mult situațiile în care oamenii sunt trimiși acasă cu diagnostic greșit sau în care atunci când ies de la UPU se urcă în mașină și se duc la Cluj.

Dar nu, se pare că noul manager nu are în plan, sub nici o formă pacientul, cel căruia i se dedică activitatea unui spital, ci mai degrabă pare să lupte pentru a îmbunătăți un CV asupra căruia planează o demisie venită la doar câteva zile după un conflict cu violență. Acesta, în 6 luni, dorește mai mult să își treacă în palmares acreditarea a unui nou spital și scoaterea lui din spital de gradul 4 în spital de gradul 3, decât să lucreze cu oamenii care compun acest spital, pentru a fi mai umani cu pacienții. Da, e mai greu să conduci oameni decât să faci hârtii, deși de hârtii există alt personal de care să se ocupe.

Deși atunci când au avut loc protestele, Marcelei Papici i se reproșa, printre multe altele, angajații lipsiți de profesionalism și pilele angajate în birouri, noul manager se declară acum chiar încântat de personalul găsit, fără a constata nevoia unei aprofundări a interesului cu care aceștia își fac meseria.

Colac peste pupăză, deși în informarea privind schimbarea managerului era invocat și controlul Corpului de Control al Ministrului Sănătății, la conferința de prezentare nu au fost puse pe tapet nici una din problemele descoperite de acesta ca stând la baza emiterii dispoziției de încheiere a contractului de management al Marcelei Papici.

S-a adus în discuție că e nevoie de promovarea mai acerbă a centrelor de permanență, care să degreveze activitatea de la Urgențe și printr-un volum mai scăzut de activtate să crească calitatea actului medical. Dar pentru o măsură de acest gen e nevoie de un manager nou? Doar nu stă managerul să scrie comunicatele de presă și nici în fața la UPU nu stă să redirecționeze pacienții către centrele de permanență.

Aș fi vrut să aflu de la noul manager dacă va fi mai ferm în păstrarea unei distanțe față de medici atunci când e cazul apostrofării lor sau a penalizării lor pentru atitudini nepotrivite față de pacienți, dacă are un plan pentru reducerea timpilor de așteptare la UPU, dacă revoluționează cu ceva sistemul sau măcar să îi dea un refresh, dar nici pe departe așa ceva. Am aflat doar despre ambiții personale, despre chestiuni administrative care în mare parte țin de personalul administrativ și nu de un manager, pentru că un manager de regulă deleagă sarcinile și urmărește doar realizarea lor, nu le face personal, așa cum mereu, noul manager s-a exprimat la persoana I.

Se pare că din planurile managerului Coste Camilo lipsește chiar cea mai importantă componentă: omul, fie el medic sau pacient.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *