Mii de abonamente la parcare ! Vezi câţi bani au făcut cei de la ADP

0
2250
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

În anul trecut, Administraţia Domeniului Public din Satu Mare, aflat în subordinea Primăriei municipiului a vândut şi eliberat un număr de 7.471 de abonamente, se arată într-o comunicare transmisă redacţiei noastre, ca urmare a unei solicitării scrise.

Cele mai multe, 2.695 la număr au fost reprezentate de abonamente rezervare parcare la domiciliu, urmate de alte 2.495 abonamente pentru persoane fizice, 1.185 abonamente pentru persoane juridice, 930 abonamente pentru taxi, 155 abonamente pe locatar şi 11 abonamente la purtător. Tot în anul 2016, ADP Satu Mare a vândut peste 92.000 tichete de parcare din care majoritatea pentru o jumătate de oră (48.898 tichete), 42.243 tichete de o oră şi alte 1.475 tichete de parcare valabile o zi.

Dacă vă întrebaţi câţi bani a făcut anul trecut Administraţia Domeniului Public, ei bine, cifrele transmise de către directorul general jr. Cristian Bozai-Vodă sunt următoarele: totalul veniturilor realizate în anul 2016 este de 4652771.13 lei din care 408831.93 lei din chirii refacturare utilităţi, 1512941.47 lei din contracte de rezervare în pieţe şi taxe forfetare, 306149.05 lei  din prestaţii servicii cimitir şi concesionări de locuri de veci, 1724944.92 lei din abonamente şi tichete de parcare, SMS-uri, taxe penalizare, 3735.07 lei din prestări servicii afişaj, 685068.67 lei din prestări servicii către Primărie, iar 11.100 lei s-au strâns din abonamentele la toaletă.

Să vedem însă şi ce cheltuieli au făcut anul trecut reprezentanţii instituţiei subordonate municipalităţii. Peste 1.300.000 lei este suma cheltuită în 2016, din care peste 500.000 lei s-au dus către modernizarea Pieţei Someş, alţi 51.375 lei pe reparaţii curente, 56.352 lei pe alte cheltuieli  cu obiecte   de inventar, mai bine de  64.000 lei s-au utilizat pentru taxe poştale, suma de 439.698 lei a fost utilizată pentru plata taxelor judiciare plus TVA, iar  nici mai mult, nici mai puţin de 224.239 lei au fost cheltuiţi cu iluminatul şi încălzirea spaţiilor ADP.

Este de aşteptat ca în acest an, dacă se va pune la punct un sistem pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, ADP să-şi rotunjească veniturile, însă nu fără a face investiţii substanţiale. Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar este posibilă din nou, deoarece Executivul a reglementat clar cum se va putea lua această măsură. Concret, noile reguli sunt incluse în Hotărârea Guvernului nr. 965/2016 pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, ce a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1.035 din 22 decembrie 2016. Documentul a intrat în vigoare în 21 ianuarie 2017.

Mașinile parcate ilegal vor putea să fie ridicate fie de către administratorul drumului public, fie de către autoritățile locale, se arată în hotărâre. Măsura ridicării va putea fi dispusă de un polițist rutier sau de către unul local doar în situațiile în care staționarea mașinilor este interzisă pe partea carosabilă a drumului, iar aceasta va putea fi făcută în baza unei dispoziții scrise. Șoferul va putea să-și recupereze mașina numai după ce va plăti contravaloarea ridicării, transportării și depozitării acesteia. Mașinile ridicate vor fi depozitate doar în spații special amenajate de administratorul drumului public sau de autoritățile locale, aceste entități urmând să asigure și paza vehiculelor. Din lipsa acestor spaţii, în cele mai multe oraşe, chiar şi la Satu Mare polițiștii nu pot dispune încă ridicarea mașinilor parcate ilegal. Spațiile în care vor fi păstrate automobilele trebuie să aibă un program non-stop, astfel încât şoferii să le poată recupera în orice moment al zilei.

 

 

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Comments

comments

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *