Povestea săptămânii! Cum a învățat Many Gyenes să meargă cu motocicleta și cât a căzut până a ajuns cel mai buni piloți de la Dakar

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Many Gyenes a reușit și în acest o cursă bună la Dakar, terminând cursă pe locul 23. Nu este cea mai bună clasare a pilotului român la această competiție, dar, după cum afirmă și el, este cea mai grea ediție la care a participat. Problemele la motor și condițiile de pe traseu i-au dat bătăi de cap, dar nu l-au făcut să renunțe, fiind astfel unul dintre cei mai buni piloți din lume și cel mai bun din țară, de altfel singurul român prezent la această competiție extremă.

În urmă cu aproximativ doi am an discutat cu Many Gyenes despre ce a însemnat viața lui înainte de a descoperi Dakar, dar și cum au fost primele plimbări în șa.

R: – Spune-mi în câteva cuvinte despre tine și primii ani din viață.

M.G – M-am născut în în Satu Mare în 1984, trei martie. Am un frate, mai mare cu patru ani și împreună cu el m-am dus prima dată la carting, înainte să încep cu motociclismul, am făcut carting la Casa Pionerilor pe vremea aia, aveam cam șase ani. Am mers și la concursuri de carting, dar nu ceva profesionism, că nu aveam posibilitatea. Mi-a plăcut și acum îmi place încă.

10349158_788286817870789_3494798330240197376_n

R: Ce ai studiat?

M.G – Am fost la școala generala la Doamna Stanca, în clasele I-XII, deci și la liceu și pe urmă am făcut o facultate de marketing la Universitatea Goldiș. La început am făcut facultatea mai mult doar așa, chiar în perioada aia era să mă duc în armată și atunci m-am înscris pentru că și părinții mei și bunică îmi tot ziceau să mă duc la facultate, dar niciodată nu a fost așa important. Nici nu mi-a prea plăcut să învăț, am învățat, nu am rămas niciodată corigent sau repetent, am luat și bacalaureatul dar nu a fost așa important pentru mine. Dar am terminat și facultatea și am și diploma. Cum am terminat liceul am și mers să muncesc.

 

R – Care a fost primul job?

M.G. – Primul job, cred, că primul a fost la volan, am fost taximetrist, trei săptămâni, după aceea am început să duc oameni în Italia și Spania, iar mai apoi m-am dus să muncesc la reprezentanța KTM. Acolo am lucrat patru ani în timp ce făceam și facultatea. Acolo am avut eu prima carte de muncă. După aceea, în 2008, la sfârșit, am decis să las acea meserie și merg la Autonet. De fapt eu am mers la Autonet să cer o sponsorizare și așa am rămas acolo ca și angajat. Și de atunci din 2008 sunt angajat la Autonet.

13614974_1226466477386152_3243322076445225500_n

R- Cum au fost primele experiență pe motocicletă, pe scuter, ai căzut, te-ai julit?

M.G- Eu nu aveam un scuter foarte puternic, cel cu pedale, dar odată am cerut un scuter serios, împrumut, de la un prieten, în Grădina Romei am mers cu el. Prima dată când am mers cu el a fost atunci și am luat în plin un copac, am spart tot scuterul, toată fața și eu m-am julit pe corp. Aveam vreo 13 ani atunci. Am fugit acasă atunci, am lăsat scuterul acolo. Nici nu l-am dus înapoi la prietenul meu, i-am lăsat scuterul acolo și am fugit. După masă m-au sunat părinții lui să se întâlnească cu ai mei ca să îl plătim.

R – Cum te-ai decis să participi la primul Dakar?

M.G – Nu eu am decis, nu eu am vrut. Eu lucram la KTM și în 2006 a fost șeful meu de acolo,Silvester Szolt, a fost la Dakar dar din păcate el s-a accidentat atunci și a venit acasă și prin aprilie a avut un accident mai grav,nu a mai putut să se dea pe motocicletă și după aceea m-a întrebat dacă nu aș vrea să merg eu la Dakar în 2007. De fapt mie mi s-a propus să merg, zicând că face el rost de bani pentru sportul ăsta și eu am acceptat. Mă bucur că am acceptat atunci, probabil că dacă nu acceptam atunci, acum nu eram aici. Primul Dakar am reușit să îl termin, pe poziție foarte bună, pe locul 46. De fapt, nici nu m-a prea interesat locul, am vrut doar să termin. Am terminat la locul 9 la debutanți atunci și după aceea mi-a fost mult mai ușor.

1907338_774037652629039_6684413315866452801_n

După prima participare la Dakar viața lui Many s-a schimbat și a avut un singur element central, Dakarul, competiția pe care nu a ratat-o în nici un an și datorită căreia primește tot mai multe aprecieri, chiar dacă nici un an nu seamănă cu celălalt și rezultatele diferă.

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *