Cu banii de chirie plătiți de Consiliu Județean pentru chiria Bibliotecii Județene se putea cumpăra Hotel Dacia și să se mute biblioteca acolo

2
75
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Biblioteca județeană și suma plătită de Consiliul Județean pentru chiria spațiului în care funcționează a creat un adevărat scandal în spațiul public în urmă cu scurt timp. Solicitând de la Consiliul Județean date cu privire la cuantumul chiriilor plătite în decursul anilor pentru această instituție subordonată se poate trage ușor concluzia că a existat doar o rea intenție sau o proastă organizare a conducerilor de până acum a Consiliului Județean care au făcut ca și astăzi instituția să fie tot într-un spațiu închiriat și nu într-un spațiu propriu.

Biblioteca județeană își desfășoară activitatea în spațiul actual, de pe strada Decebal, din anul 1972,iar din anul 1982 clădirea a trecut în proprietarea U.J.C.M Satu Mare, actualul FederalCoop, prin decret prezidențial.
În anul 2008 FederalCoop intentează proces Consiliului Județean, pentru neplata chiriei aferente ocupării spațiului de către Biblioteca Județeană, proces care s-a încheiat printr-o mediere în anul 2011, când se hotărăște ca Consiliul Județean să plătească proprietarilor clădirii suma de 642.825 euro, aferentă perioadei 15.09.2006 – 31.07.2011.

De la această dată Consiliul Județean plătește lunar către FederalCoop suma de 11.500 de euro cu titlul de chirie pentru ca Biblioteca Județeană să își desfășoare activitatea în clădirea lor, pe o suprafață de 1146 mp.
Un simplu calcul arată că de la data de 31.07. 2011 și până la finele anului trecut, Consiliul Județean a plătit 897.000 euro cu titlu de chirie către FederalCoop.
Adunând la această sumă cea plătită anterior, pentru perioada 2006-2011 rezultă un total de 1.539.825 euro, bani publici care au ajuns în visteria celor de la FederalCoop.

Nici unul din președinții de Consiliu Județean nu a făcut publice aceste sume și nici nu a demarat un proces serios de construire a unei noi clădiri pentru Biblioteca Județeană, pentru a stopa risipa banului public și transferul lui către FederalCoop. Totodată, nici unul din cei în mâinile cărora a stat soarta clădirii nu a prezentat un proiect sau o idee de a solicita un împrumut pentru construirea unei noi biblioteci, care ar fi fost unul mai rentabil decât plata chiriei, pentru că la sfârșitul plății acestuia clădirea rămânea Consiliului Județean.
Am putea lua în calcul chiar faptul că, cu această sumă, Consiliul Județean, eventual cu un mic ajutor de la primărie, ar fi putut achiziționa clădirea Hotel Dacia, pentru a muta mai apoi acolo Biblioteca Județeană și a transforma vechiul hotel într-un punct zero de cultură în municipiul Satu Mare, alături poate, de Școala de Arte, pentru care se plătește lunar 5520 lei chirie către Ordinul Surorilor de Caritate Sf. Vicentiu, începând cu anul 2008, luna octombrie, ceea ce înseamnă, până în prezent, peste 100.000 de euro.

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Comments

comments

2 COMENTARII

  1. @adryan: Ce bine că nu ești bancher!
    Calculul dumitale, deși este simplu, ți-a cam dat cu virgulă …
    Uite aici, problemă de clasa a III-a:
    Din 31.07.2017 și până azi, 07.03.2018 au trecut exact 7 lui și 7 zile!
    Dacă chiria lunară este de 11.500 de euro, fără a include cele 7 zile din luna Martie,, rezultă: 7 x 11.500 = 80.500 EUR!
    Apoi dacă matale crezi că oșanul și-ar fi vândut ruina la prețul ăsta …
    Chiar și să fii fost corect calculul tău, 1.539.825 Euro ar fi fost doar un sfert din cât cerea oșanul, plus că mai trebuiesc investiți încă cel puțin 2-3 milooane pentru reabilitarea clădirii!
    Da, ar fi fost frumos, dar n-a fost să fie …
    Consider că o clădire nouă, modernă, la standarde europene poate fi construită din suma care s-ar fi dat doar pe ruina a ceea ce a fost Hotelul Dacia!

    Și nu în ultimul rând, aceeași beșină a sco-o și Adi Cosma, deci ideea nu e nouă!

    View Comment

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *