Știi ce drepturi ai, ca pasager, dacă îți întârzie zborul? Poți primi chiar și 600 de euro

0
301
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!
Drepturile pasagerilor nu sunt foarte bine prezentate de către companiile aeriane, de aceea se întâmplă ca tot ceea ce fac mulţi pasageri care au zborul anulat sau au întârzieri este să se înarmeze cu multă răbdare, fără să îşi ceară drepturile care li se cuvin.
„În cazul în care zborul întârzie între 2-4 ore, iar distanţa zborului este sub 1.500 de kilometri aveţi dreptul la o compensaţie de 250 euro. În cazul în care zborul întârzie între 2 şi 4 ore, iar distanţa zborului este între 1.500 şi 3.500 de kilometri aveţi dreptul la o compensaţie de 200 euro, iar dacă întârzie mai mult de 4 ore compensaţia pe care ar trebui să o primiţi este de 400 euro. În cazul în care zborul întârzie între 2 şi 4 ore, iar distanţa zborului este mai mare de 3.500 de kilometri aveţi dreptul la o compensaţie de 300 euro. Dacă întârzierea este peste 4 ore, aveţi dreptul la o compensaţie de 600 euro. Aceaste compensaţie se reduce cu 50% în cazul în care compania aeriana vă oferă un zbor alternativ”, afirmă Mircea Spătar, cel care conduce o franciză Paralela45.
Acesta susţine că, de multe ori, şi cei care îşi cunosc drepturile nu se avântă să ceară această compensaţie pentru că nu cunosc actele pe care le au de completat şi unde trebuie să se adreseze în acest sens, aducând completări informaţiei. De multe ori şi cei care înaintează cererea companiei aeriene se lasă descurajaţi de opoziţia făcută de acestea, care mizează tocmai pe informaţiile limitate pe care le au pasagerii.
„Prezentaţi orice document legat de zborul întrerupt şi zboruri alternative oferite, cum ar fi bilete electronice şi bilete de îmbarcare. Trebuie să cereţi informaţii de la echipa de la sol despre cauza problemei. De asemenea, notaţi-vă câteva informaţii despre întrerupere, inclusiv timpul de sosire la destinaţia finală. Orice informaţii pe care le puteţi colecta – cum ar fi poze ale tabelei de plecare de la aeroport sau orice comunicate ale companiei despre întrerupere,acestea vor fi folositoare pentru cererea dumneavostră.”, afirmă Mircea Spătar.

De asemenea, pasagerii care au ghinionul ca zborul lor să întârzie mai au dreptul la grijă, respectiv mese şi băuturi gratuite, dar şi posibilitatea de comunicare cu apropiaţii, chiar şi asigurarea unei cazări, dacă trebuie să aştepte peste noapte.
Un alt drept al pasagerilor este de a nu plăti diferenţa de bilet, dacă zborul alternativ primit este la o clasă superioară, precum şi o reducere între 30% şi 75% din preţul biletului, dacă zborul alternativ este la o clasă inferioară decât cel achiziţionat iniţial.
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Comments

comments

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Sigur nu esti Robot, dar trebuie sa ne asiguram :) *