StreetMusic Festival 2021 se află sub semne de întrebare. Ce îi reține pe organizatori?

HomeActualitateReportaje

StreetMusic Festival 2021 se află sub semne de întrebare. Ce îi reține pe organizatori?

Unul dintre cele mai așteptate și mai iubite festivaluri în orașul Satu Mare este „StreetMusic Festival”. Unul dintre organizatorii festivalului, B

Muzică și băutură, distracție și stare de spirit bună, în weekend, la Restaurant Promena
Noi reglementări de circulație în municipiul Satu Mare
Incendiu la un uscător de cereale din municipiul Satu Mare. Intervenție la înălțime pentru pompieri
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Unul dintre cele mai așteptate și mai iubite festivaluri în orașul Satu Mare este „StreetMusic Festival”.

Unul dintre organizatorii festivalului, Butka Gergo, ne-a oferit detalii în legătură cu desfășurarea acestuia din anul curent:

*Se organizează anul acesta festivalul?*

B.G.: Cu toții ne dorim acest lucru: noi, organizatorii și vizitatorii la fel. Însă acum, în ianuarie nici un organizator nu poate răspunde la această întrebare. Urmăresc forumurile și discuțiile internaționale ai organizatorilor mai mari, suntem în contact cu alte festivaluri din occident. Întâmpinăm cu toții două probleme: ce se întâmplă dacă înainte cu 3 zile de festival intră orașul sau țara în carantină? Cealaltă problemă se ridică la logistică: în acest stil mai ”special” al artiștilor de stradă, ei fac ”turnee” de la festival la altul: sosesc la noi după festivalul din Viena și pleacă mai departe la festivalul din Bologna, dar nu se știe unde vor intra în carantină, sau cum vor fi regulile pentru cei vaccinați? Primim artiști care sosesc cu avionul la Budapesta sau la București, conexiunile vor fi complicate. Peste o lună sper să știm mai multe și voi reveni pentru cititorii ObiectivSM.

 *Va fi vreo ediție care să compenseze ediția de anul trecut care nu s-a ținut?*

B.G: Dacă vom putea organiza, va fi o ediție care va aduce ca în fiecare an, noutăți și experiențe plăcute pentru sătmăreni: muzică și artă stradală, în locații inedite, atmosferă de orașe mai mari. Apropo, am mai găsit câteva locații interesante în centru 🙂 În fiecare an dorim să ridicăm nivelul artiștilor, și în acest an vom aduce îmbunătățiri, ne axăm din ce în ce mai mult pe promovare turistică a municipiului și județului Satu Mare.

* Aveți voluntari înscriși?*
B.G.: Avem un staff de bază de 10 oameni care coordonează 25 de voluntari și în fiecare an ni se alătură noi voluntari, tineri sătmăreni. Pentru acești tineri entuziaști, festivalul înseamnă 5-10 zile de muncă și stres dar merită, zic ei. Avem în fiecare an cazuri când voluntarii primesc recomandare de la noi care se consideră avantaj la un interviu de angajare. Iar în fiecare an, 5 dintre cei mai buni voluntari participă în echipa festivalului internațional din Veszprém, unde am lucrat și eu și am sosit acasă cu experiențe importante.

 *Formațiile înscrise anul trecut vor rămâne înscrise și pentru acest an?*

B.G: Multe s-au schimbat de atunci, chiar și la nivelul artiștilor. În cazul în care organizăm festivalul, vom deschide înregistrările în timp atât pentru artiști cât și pentru voluntari.

*A afectat pandemia firmele sponsor?  Bugetul de premii va fi afectat?*

B.G: Situația economică nu ne este favorabilă, bugetele de marketing și CSR a companiilor vor suferi în urma crizei de sănătate și a celei economice. Însă, evenimentele de acest gen vor fi și mai apreciate de public, astfel vor fi mai atractivi și pentru sponsori. În acest moment, festivalul și în general evenimentele de acest gen au un raport excelent de vizibilitate/buget. Susținerea Primăriei Municipiului Satu Mare și al Consiliului Județean prin sistemul de proiecte pe Legea 350 este o sursă importantă de finanțare iar noi încercăm să ”redăm” acest sprijin comunității prin organizarea acestui festival la un nivel ridicat.

*O întrebare care nu are legătură cu festivalul: dumneavoastră veți fi viitorul director de la casa de cultură GM Zamfirescu?*

B.G.: Am depus proiectul de management care va fi supus unei evaluări riguroase de către specialiști, după care va trebui să-l susțin în fața comisiei de specialitate, formată din manageri și experți din domeniu. De circa 15 ani mă ocup de organizare de evenimente în Satu Mare, realizarea acestora fiind și o pasiune pentru mine. Târgul de Crăciun, Caravana TIFF, Satu Mare te așteaptă acasă, evenimentele automobilistice de pe Aeroport, concursurile pentru tineri și celelalte proiecte mi-au oferit o experiență pe baza căreia, cred că pot contribui în mod serios la ridicarea nivelului de cultură și evenimente în Satu Mare.

*Sperăm ca anul acesta pandemia să nu mai oprească desfășurarea festivalului mult așteptat de către sătmăreni și ca toate obiectivele din acest an să fie îndeplinite!*

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0