Experții în turism explică de ce trebuia Satu Mare să fie prezent la Târgul de Turism și cum se atrag turiștii în județ
Județul Satu Mare, oricât ar vrea să joace în liga mare a județelor din această parte de țară, nu o face. Primul pas pentru a intra la masa celor care contează, în domeniul turismului, ar fi să urmăm exemplele celor care au reușit deja.
Dar nu o facem, căci județele din jur, Maramuresul, Bihorul sunt prezente la Târgul de Turism al României dar nu și județul nostru. Asta și pentru ca, președintele Consiliului Județean, Pataki Csaba, a afirmat că aceste târguri nu aduc nici un turist în județ.
Am discutat cu reprezentanții celor mai mari agenții de turism din Satu Mare cu privire la acest aspect, toți fiind de acord cu faptul că județul are ce prezenta.
– Trebuia să participe județul Satu Mare la Târgul de Turism al României? Ce ar avea de promovat?
„Categoric, judetul Satu Mare ar fi trebuit sa participe la Targul de Turism asa cum participa Maramures, Zalau, Bihor, Brasov, Neamt, Tg Mures etc. Ar fi trebuit sa promoveze Tasnadul cu apele termale, Tara Oasului cu partia de ski, Codru cu obiceiuri si traditii, Carei cu Castelul, Mediesul cu Cuptoarele Dacice, Ardudul cu cetatea, Vinurile Satmarene.”, afirma Marcela Papici, managerul agenției Travel Tour
” Da, fără doar și poate. Județele Bihor, Maramureș, Suceava, de exemplu, sunt nelipsite de la fiecare ediție a TTR și toate se bucură de un număr mare turiști care îi vizitează. Acest lucru dovedește, încă o dată, faptul că participarea la târgurile de turism are un aport consistent im creșterea turismului. La întrebarea ce ar trebui promovat, răspunsul este foarte lung, deoarece avem multe obiective turistice interesante și specifice. Eu aș vorbi despre multiculturalitatea etnică și religioasă, despre biserici vechi, despre cetăți, castele, conace, gastronomia fabuloasă, meșteșuguri, tradiții și multe altele. Județul Satu Mare este fascinant de frumos și ar fi minunat ca mai mulți oameni să îl viziteze.”, afirma și Dana Rentea, managerul agenției Simbotour
Mircea Spătar, manager Paralela 45afirmă că participările la târguri sunt prolifice, dar asta dacă exista și un plan de dezvoltare turistica pe termen lung.
Satu Mare înainte de a participa la un târg de turism ar trebui sa creeze o echipa de lucru formată dintr-un mixt intre autoritățile locale și oameni de turism din județ cu experiența, apoi cu toții sa își pună minte la contribuție pentru a identifica punctele forte ale județului . Odată descoperite creată o strategie pe următorii 10 ani de promovare a acestor obiective și de crearea a unei imagini de ansamblu pentru promovarea județului și abia apoi mers la târguri . Altfel doar împărțim niște flyere ca mulți ani, eu as merge pe Inovație . Atragerea celor care muncesc remote la noi in județ ca o alternativa de oraș puțin aglomerat si la un cost mai scăzut al vieții fata de marile orașe , promovarea ca destinație viticola și promovarea apelor termale din județ . Acestea ar fi după mine punctele cheie .”
Când vine vorba de turiști în județ, Pataki Csaba s-a arătat indignat ca agentiile de turism locale trimit oameni doar în tari exotice și nu impulsionează turismul din județ. Asta probabil, în necunostinta de cauza cu privire la modul în care se aduc turiștii într-o zonă nouă.
Toți managerii de turism afirma ca acest proces este unul colectiv, a tuturor celor implicați în domeniul turismului.
– Cine și cum poate aduce turiști în județul Satu Mare?
„A aduce turisti in judet trebuie sa fie un efort comun: autoritati, spatii de cazare, proprietari de zone/puncte de agrement ( gen Aquastar)sau balti de pescuit, producatori de vinuri sau mancaruri si agentii de turism care pot crea pachetele”, afirma Marcela Papici
„Turiștii în România sunt duși în programe de către agențiile de turism care organizează circuite, de agențiile de turism care fac incoming, sau sunt turiști individuali. Dacă o agenție de turism din orașul nostru are unul din specificurile de mai sus, da, aduce turiști în Satu Mare, acesta fiind unul din obiectele ei de activitate. Promovarea județului are ca scop convingerea agențiilor organizatoare de circuite că suntem o locație atrăgătoare și să extindă șederea pe raza județului nostru. Alt grup țintă al promovării este publicul larg, căruia trebuie să îi stârnim curiozitatea și dorința de a be vizita. Ambele ținte: agenții organizatoare și publicul larg se ating prin participarea la târgurile de turism naționale și internaționale, precum și prin alte canale de promovare. Acum că s-a reglementat procedura de constituire a Organizațiilor de Management a Destinației ( OMD ) ca parteneriate public-private cu rol de promovare și management turistic, avem la îndemână un instrument valoros pe care să îl punem în slujba dezvoltării turismului în Satu Mare și în România. Pe principiul ” Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă în straiță. ” ni s-a dat cadrul legislativ, acum tine de noi cat de rapid și eficient îl materializăm într-un OMD județean. Promovarea turistică este o muncă de echipă, în care acțiunile autorităților statului se completează cu cele ale operatorilor privați, pentru prosperitatea județului și a locuitorilor lui.”, afirma și Dana Rentea de la Simbotour
” Agențiile de turism pentru a aduce turiști au nevoie de locuri de cazare si de promovarea destinații ca acești turiști sa vina in județ , momentan ce putem face este sa ne tot legam de Maramureș si sa mai forțam câte un circuit de 5 zile in Maramureș din care o noapte sa fie si in județul nostru . Așadar, primul pas ar fi crearea unei echipe mixte , care sa lucreze in timp pe un plan bine stabilit indiferent de partidul aflat la conducere aceasta echipa sa își vadă de obiective”, completează și Mircea Spătar
ULTIMELE ȘTIRI
Stiri Satu Mare stomatologie satu mare