Sfaturile Grand Fitness: De ce bine să modifici periodic antrenamentul

HomeActualitate

Sfaturile Grand Fitness: De ce bine să modifici periodic antrenamentul

Majoritatea celor care merg la sala de forță pentru a se menține în formă și pentru a avea un corp de invidiat, pentru a fi sănătoși și a face sport,

Povestea unei transformări. Cum a slăbit Raul Nistor 20 kg în 2 luni, la GrandFitness
Condiții de lux pentru jucătorii Olimpiei în Cipru. Se pregătesc pentru Liga I
La Grand Fitness, dragostea trece prin antrenamente. Super ofertă pentru cupluri
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Majoritatea celor care merg la sala de forță pentru a se menține în formă și pentru a avea un corp de invidiat, pentru a fi sănătoși și a face sport, au un program bine definit. Aceștia știu în fiecare zi ce grupă sau ce combinații de grupe vor antrena, ce exerciții vor realiza și câte repetări doresc să facă la fiecare exercițiu. Acest lucru este unul bun, pentru că orice sportiv are nevoie de disciplină și de un program riguros ca să poată obține rezultate, chiar dacă nu este vorba de un sportiv de performanță ci de unul care practică sport doar pentru propria plăcere.

Problema la această categorie de oameni este atunci când devin prea disciplinați, aici fiind vorba deja de o rutină plictisitoare, atât pentru ei cât și pentru musculatura lor. Cei care frecventează sala de forță și lucrează cu greutăți doresc fie să slăbească fie să crească în masa musculară. Problema este că după o perioadă de timp cu același antrenament, mușchii se obișnuiesc și nu mai dau același randament când vine vorba de creșterea lor. Creșterea mușchilor are rol și în arderea stratului de grăsime care îi acoperă, deci și cei care doresc să slăbească au parte de aceeași problemă.

Acum mai bine de 30 de ani, pe când câștiga ultimul său titlu de Mister Olympia, cunoscutul culturist și apoi actor, Arnold Schwarzenegger recomanda celor care frecventează sălile de forță să schimbe antrenamentul o dată la șase săptămâni.

„Prin schimbarea antrenamentului surprinzi mușchii, îi scoți din rutină, le dai ceva nou de făcut, o mișcare nouă, o contracție în plus, o altă poziție din care lucrează un anumit exercițiu, încordezi un mușchi în plus în timpul unui exercițiu. Acest lucru face ca musculatura ta să se contracte mai puternic și duce la o creștere musculară vizibilă, mai ales că după antrenamente îndelungate fără nimic nou, corpul intră într-un oarecare repaus”, afirmă Nicu Vonet, antrenor și manager la Grand Fitness Satu Mare.

Schimbarea antrenamentului este un imbold psihologic pentru corp și mușchi pentru a lucra mai puternic, un mod de a trezi mușchii și de a le oferi o provocare nouă după ce au ajuns să se obișnuiască cu antrenamentele anterioare.

„Orice schimbare e bine venită, fie că este vorba de o repetare în plus, de un exercițiu nou, de un antrenament nou cu totul, de o mișcare mai amplă sau o contracție mai lungă.”, explică antrenorul Nicu Vonet.

 

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!