Cum să gestionăm un atac de panică. Sfaturile unui psihoterapeut sătmărean

HomeActualitate

Cum să gestionăm un atac de panică. Sfaturile unui psihoterapeut sătmărean

Sintagma de „atac de panică”a prins contur tot mai mult în rândul populației, aceasta fiind folosită de mult ori fără a acoperi o faptă care chiar are

Puya și Vescan concertează la Ardud. Două zile de sărbătoare în 14 și 15 august
Microbuz de marfă ajuns cu roțile în sus în șanț
Președintele Pataki Csaba cere primarilor să colaboreze pentru a nu-și bloca reciproc proiectele
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Sintagma de „atac de panică”a prins contur tot mai mult în rândul populației, aceasta fiind folosită de mult ori fără a acoperi o faptă care chiar are legătură cu ceea ce este cu adevărat un atac de panică. Atacul de panică este o teamă, cea mai frecventă fiind teama de moarte dar se întâlnește des și teama de nebunie.

Persoanele care suferă de un atac de panică resimt în primul rând o greutate în respirație. Bătăile inimii se accelerează iar omul are senzația că se sufocă. Atacurile de panică sunt o urmare a gândurilor cărora omul le cade pradă, care îl domină la un moment dat, de aceea nu este exclus ca un atac de panică să se instaleze, din senin, în cazul unei persoane care se plimbă pe stradă. Asta și pentru că persoanele care petrec timp singure sunt predispuse să ajungă să se gândească la cele mai sumbre scenarii, neavând pe cineva în preajmă care să le distragă atenția de la gândurile lor și să le confere încredere. În aceste condiții este important ca fiecare să știe să gestioneze un atac de panică atunci când acesta se instalează într-un moment în care se află singur.

„Primul apel în cazul atacului de panică este respirația. Se recomandă realizarea unui exercițiu de respirație în acel moment, cel mai bun fiind exercițiul în trei timpi. Inspiri pe nas numărând până la trei, ți aerul în piept numărând până la trei și apoi expiri pe gură în timp de trei secunde. Și asta se face de trei ori. Are rolul de a calma persoana care suferă de unatac depanică, să îi regleze circulația sângelui și să îi oxigeneze creierul”, explică psihoterapeutul Călin Secan.

Pentru cazurile în care cauzele atacurilor de panică sunt mai mult reale decât imaginare și unde problema devine una recurentă, există mai multe tehnici cognitiv comportamentale care pot fi aplicate, acestea fiind recomandat de philogi după un consult.

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!