Ambulanța și SMURD-ul sunt supraaglomerate de solicitări absurde :„Multe cazuri anunțate la 112 nu sunt urgențe”

HomeActualitate

Ambulanța și SMURD-ul sunt supraaglomerate de solicitări absurde :„Multe cazuri anunțate la 112 nu sunt urgențe”

Ultima perioadă a lansat în spațiu public din Satu Mare, mai intens ca până acum, ideea utilizării de către sătmăreni a centrelor de permanență. Acest

AMBULANȚA SATU MARE | Aproape 100 de intervenții pe zi
Ambulanța acuzată de lipsă de profesionalism și pregătire în cazul accidentului mortal de la Negrești – O ALTĂ VARIANTĂ
S-a sinucis aruncându-se sub roțile trenului
Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!

Ultima perioadă a lansat în spațiu public din Satu Mare, mai intens ca până acum, ideea utilizării de către sătmăreni a centrelor de permanență. Acestea sunt cea mai la îndemână soluție pentru a reduce din numărul mare de solicitări de la Unitatea de Primiri Urgențe, acolo unde ajung de multe ori cazuri care nu sunt urgențe, ca mai apoi tot acele persoane să se plângă de faptul că sunt puse să aștepte timp îndelungat pe holuri.

În cursul acestei săptămâni cei de la Colegiul Medicilor transmiteau că aceste centre de permanență sunt folosite și sunt folositoare, având peste 60.000 de solicitări anual. Aceștia propuneau închiderea lor pentru o lună pentru a seobserva astfel că ele sunt solicitate.

„Este un punct de vedere, nu știu dacă aparține tuturor medicilor de familie acest punct de vedere. Dacă dânsul ( n.r.  Călin Bumbuluț- președinte ColegiulMedicilor) mi-ar fi plăcut să discutăm acest aspect, mi s-a părut că a fost luam cam personal. Intenția noastră nu este a desființa acele centre ci de a informa comunitatea din județ , pentru că asta s-a constatat, nu știe lumea de existența centrelor”, a afirmat Marius Meghișan, directorul DSP.

Și serviciul de ambulanță resimte faptul că centrele de permanență nu sunt folosite la adevărata valoare și capacitate, mai exact faptul că lumea nu știe de existența lor, localizarea lor și ce se poate rezolva din punct de vedere medical acolo.

„Ambulanța este solicitată pentru a transporta pacienții în cea mai apropiată unitate spitalicească. Dacă stăm să analizăm, de exemplu activitatea ambulanței care a crescut cu peste 30% din cauza solicitărilor, cu aceeași flotă de 29 de ambulanțe, care vă mai spun că au peste 700.000 km patru din ele și în ordine descrescând peste 300.000 km cel mai puțin, cu același personal de 131 personal operativ în tot județul Satu Mare, a crescut atât de mult numărul de solicitări, pentru că, exact cum spunea domnul director, este cercul acela vicios, pentru că solicitantul în loc să meargă în primă fază la medicul de familie sau să se adreseze centrelor de permanță și dacă mai apoi medicul decide sau primește un tratament pe loc, o rețetă, decidă un consult de specialitate sămeargă la spital, dar așa descongestionează și activitatea noastră. Mergând cetățenii la aceste unități sanitare o dată degrevează ceea ce înseamnă noi și apoi UPU. Se  stă la UPU 7-8 și se ajunge în mass-media, și pe bună dreptate oamenii sunt nemulțumiți, dar trebuie conștientizați, educați, în acest sens, le fac lor rău să meargă să stea 7-8 ore ca să poată fi consultați de un medic.”, afirmă directoarea SJA, Opriș Gabriela.

Și cei de la SMURD se confruntă cu o suprasolicitare nejustificată din partea cetățenilor, transporturi la spital al unor cazuri care nu reprezintă urgențe și care ar putea fi rezolvate la centrele de permanență.

„În 30 % dintre cazuri, solicitanții sunt sfătuiți să se adreseze centrelor de permanență. Dislocăm ambulanțele din dotare pentru transport efectiv la spital. Multe din cazurile anunțate pe 112 nu sunt urgențe, gen „mă doare capul de trei zile”. Dacă în trei zile nu ai putut să mergi la medicul de familie sau la centrul de permanență…Și dau un singur exemplu, dacă dislocăm ambulanța de la Turț, un drum dus-întors Turț-Satu Mare,două ore e scoasă de pe intervenție. Dacă avem un stop cardio-respirator în acest interval de timp, ce facem? Suntem puși în fața faptului că primim solicitări „mă doare capul, mă simt răi”, unii pacienți cunosc deja simptomele, dispecerii noștri nu pot risca să nu trimită o mașină la acel caz și noi folosim resurse degeaba”, a afirmat Constantin Ganea din cadrul ISU Someș Satu Mare.

Ne puteți ajuta cu un share, un like sau să ne trimiteți știri pe WhatsApp!