Precis ai mâncat burger de la ei, dar nu știi povestea veselă și amuzantă a firmei Noki Food – cum s-a transformat un dormitor în bucătărie
Povești de succes sunt multe și fiecare este diferită, pentru că cei care le-au clădit sunt oameni diferiți. Dar mereu sunt două elemente care sunt comune, indiferent de afacere, de amploarea ei, de cât de repede a venit succesul: pasiunea și sacrificiul.
Aceste două elemente se regăsesc și în afacerea sătmărencei Bertici Kinga, care împreună cu soțul ei au avut curajul să introducă în Satu Mare un concept care părea cel puțin extrem de curajos pentru un oraș atât de mic: burgerii livrați exclusiv la domiciliu.
Până să ajungă să conducă această afacere, Kinga a cochetat cu bucătăria încă de mică, de când stătea lângă bunica pentru a-i veni rândul să facă o mică pâine, cu gândul la cât de bine se va juca cu aluatul care îi va rămâne pe mâini după aceea.
„Bunica foarte bine făcea de mâncare și acuma încă gătește foarte bine și are 94 de ani. Mă gândesc că de aici am prins drag de bucătărie,că am văzut ce face, cum face și tot timpul zicea ode despre mâncare. Ea nu zicea rețeta, ea zicea câte o poveste despre fiecare fel de mâncare, fiecare mâncare o lega de cineva din familia și avea o poveste”, își amintește Kinga Bertici.
Prima experiență a ei cu bucătăria, independentă și fără supraveghetor, a fost la opt ani, când le-a gătit părinților prânzul pe când s-au întors de la muncă.
„Știu că am făcut masa pe balcon. Să nu îți spun ce sărată a fost mâncarea aia, dar ai mei au mâncat”, povestește Kinga.
După aceea a început să tot gătească, din dragoste, dar nu neapărat pentru bucătărie, ci pentru persoana cu care era la acel moment, dorind să îl impresioneze cu fel și fel de rețete care mai de care mai sofisticate. Cea mai mare provocare a venit însă când și-a cunoscut soțul,pe Attila, care nu voia să vadă în farfurie altceva decât porc și vită, pentru aceasta din urmă neavând suficientă experiență pentru a o găti.
Așa că, după trei ani în care în oalele Kingăi a fost doar carne de porc, a decis să facă ceva să treacă la următorul nivel: să urmeze un curs de bucătar. Prietenia cu profesoara de acolo a făcut-o să nu se oprească la primul nivel ci să continue cursul până a absolvit școala de bucătari chef.
Pagina de Facebook pe care postat tot ce gătea, fie că ieșea sau nu rețeta, i-au adus repede popularitate, completată de o emisiune TV, care la prima ediție i-a ținut în bucătărie până seara târziu, fiind nevoie de 8 ore de filmare. Văzând că rețetele ei și stilul de gătit prind bine, a decis după doar câteva luni de zile să deschidă o școală de bucătărie.
Căsuța lor din oraș avea o bucătărie micuță, în care, inițial,au încăput cursanții și s-a gândit că va face față afacerii cu burgerii livrați la domiciliu, dar au avut parte de o surpriză.
„Cine se gândea din prima zi de afacere exact la clienți. Nu știu ce marketing a făcut soțul meu dar a sunat telefonul la nebunie din prima zi. Nu reușeam să facem față la răspuns la telefon. Să îți dai seama că aveam o hotă de aia normală, cum ai acasă, aveam un mobilier de lemn, pe care îl foloseam înainte la școala de bucătari. Nu ne gândeam că o să avem prea mulți clienți, ne așteptam la maxim 50 de burgeri pe zi”, își amintește Kinga Bertici despre prima zi a noii sale afaceri.
Așa a fost nevoie să mărească bucătăria și să o extindă. Așa a ajuns ca în prezent să lucreze în fostul dormitor al casei, care în decursul timpului a servit diferitelor activități, dar numai la bucătărie nu se aștepta nimeni că va ajunge.
„Acolo a început cu bucătăria mea de școală, dar înainte să mă apuc eu de gătit acolo a fost dormitorul. Când ne-am mutat noi și eu nu găteam la nivelul acesta, acolo era dormitor. Și unde e acum bucătăria pregătitoare, acolo a fost biroul soțului, dar după 2-3 luni am zis că nu am loc și l-am mutat mai în spate”, explică Kinga.
Burgerii ei se vând ca pâinea caldă, sătmărenii făcând o pasiunea pentru burgerii hand made,din ingrediente atent preparate în casă, toate din materie primă comandată și nu cumpărată en-gros din lanțurile de magazine. Telefoanele sună zilnic la cei de la Noki Food,care livrează în medie peste 200 de burgeri pe zi și care nu se sfiesc să își surprindă periodic clienții cupreparate noi, evoluând de la 15 la 21 de produse în meniul de burgeri,la care se adaugă și aripioarele crocante iar în curând alte produse.
ULTIMELE ȘTIRI
Stiri Satu Mare stomatologie satu mare